saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

مدیر و موسس انجمن بین المللی منجمان بدون مرز AWB گفت: ۲۱دسامبر ۲۰۱۲ از لحاظ علمی پایان جهان نیست.


مایک سیمونز(Mike Simmons)، رصدگر آمریکایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ناآگاهی برخی اقشار مردم از موضوع های نجومی باعث دامن زدن به شایعه بی اساس ۲۰۱۲ شده است.

وی با بیان اینکه زمین و خورشید در ماه دسامبر به طور تقریبی در مرکز کهکشان راه شیری قرار می گیرند و این پدیده ای به طور سالانه اتفاق می افتد تاکید کرد: هیچ مقارنه یا نظم کهکشانی جدیدی در سال ۲۰۱۲ وجود ندارد.

سیمونز ادامه داد: هرسال به هنگام انقلاب زمستانی خورشید در نقطه ای از آسمان واقع می شود که بسیار نزدیک به مرکز کهکشان راه شیری است.

موسس انجمن رصدخانه مونت ویلسون (MWOA) کالیفرنیا، شایعه تاریکی مطلق زمین را بی اساس دانست و گفت: تمام دانشمندان عرصه نجوم این موضوع را رد کرده و چنین مساله ای شایعه ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه اتفاق های نجومی در هر زمانی در حال وقوع است افزود: نباید ذهنمان را درگیر مسایل بی اساس علمی کنیم، چنین شایعه هایی در طول تاریخ وجود داشته و افراد فرصت طلب از ناآگاهی مردم به نفع خود سوء استفاده می کنند.

وی وجود نیبیرو(سیاره ای ناشناخته در راه برخورد با زمین) و داستان های دیگر درباره سیاره های متمرد را رد و اضافه کرد: اگر نیبیروای وجود داشت اخترشناسان به طور قطع آن را در دهه گذشته شناسایی می کردند و امروز با چشم غیرمسلح نیز باید دیده می شد.

سیمونز اظهار کرد: شکی نیست برای تک تک افراد روزی جهان به پایان خواهد رسید شاید پایان جهان برای من، همین امروز یا فردا باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.